Egenskaperna hos vår 80 µm starka PET-folie för inomhus golvdekaler
Den 80 µm starka, självhäftande PET-folien kännetecknas av hög draghållfasthet och passar bäst som golvdekaler för inomhus användning. Den vita glänsande ytan är belagd med en präglad anti-halk-struktur, vilket garanterar stegsäkerhet och är försäkringscertifierat mot eventuella personskador. Tack vare det på baksidan pålagda limmet, häftar folien utmärkt på glatta underlag som -marmor, polerad sten eller kakel. Viktigt för perfekt vidhäftning: Respektive underlag måste före påsättning av dekalen rengöras och torkas. Golvdekalerna kan utan problem tas bort inom sex månader.
Egenskaperna hos vår 110 g/m² starka PET-folie för dekaler i små upplagor
Vår PET-folie för dekaler i små upplagor är 110 g/m² stark och transparent. Folien som används för dekaler i små upplagor har en glatt, reflekterande yta. Den kan problemlöst tas bort från bärpappret och häftar på glatta, rengjorda ytor. Materialet passar uteslutande för inomhus användning.
Baksidan på folien är försedd med ett starkt häftande lim och ligger på det oslitsade bärpappret. Tillsammans med lim och bärmaterial motsvarar pappersvikten hos PET-folien 240 g/m².
Beakta att vit färg inte kan tryckas på transparent folie, och denna dessutom visas transparent i tryckbilden.
Hjälp vid val av PET-folie
Hur länge håller golvdekalerna?
Golvdekalernas hållbarhet är beroende på olika faktorer, som ljuspåverkan, bakgrund och plats för fastsättningen samt slitage genom konstant gående. Vid golvdekaler utomhus som utsätts för direkt solljus samt av mycket gående på ytan, minskar slitstyrkan jämfört med dekaler som är fastsatta i ett skuggat område och som det gås mindre på.
Till vad används golvdekaler?
Golvdekaler används inomhus i form av trappreklam, besökare-ledsystem eller som golvreklam i butiker eller inköpscentrum. I läkarmottagningar eller apotek hittar du ofta anvisningar att hålla avstånd på grund av diskretionsskäl.
Utomhus skapar golvdekaler uppmärksamhet. Till exempel som inbjudande golvmarkeringar i butiker, som en del av gerilla-kampanjer eller marknadsföringskampanjer samt som besökare-styrsystem eller på gågator eller på mässområden.