Heroiskt: Trycksaker i fokus
Onlineprinters-reklamkontrakt går till Gley Rissom Thieme
Efter logo- och CI-refresh startar nu onlinetryck-tjänsteleverantören Onlineprinters en helt ny internationell reklamoffensiv. Startskottet för företagsgruppens krossmediala kampanj med 200 miljoner € i årsomsättning föll redan i början av april. Angående utformning och planering fick agenturen Gley Rissom Thieme (GRT) uppdraget och mottog för detta en sexsiffrig reklambudget. De kreativa i Hamburg har iscensatt tryckta reklammaterial som överdrivna vardagshjältar i branschtypiska omgivningar – däribland rollups, flyers, broschyrer, brevpapper och pappersbägare.
Planeringen omfattar annonser med mer än 60 titlar och en vida utbredd online-kommunikation. Annonserna åtföljs av en kampanj i sociala medier, ett nytt mässframträdande samt direkta marknadsföringsåtgärder. ”Team runt Gley Rissom har framför allt övertygat oss med säljargumenten och mångfalden i deras idéer. Med kampanjen vill vi nå kunder i tio länder och på nio språk. Vår globalitet är alltid en stor utmaning, som vi bara kan leva upp till genom en hög grad av kreativitet“, kommenterar Christian Würst, CCO på Onlineprinters sitt val av denna kreativa agentur.
För skapandet av reklamkampanjen ansvarade teamet Gerrit Gley (koncept/text), Tim Reichert och Chi Nguyen (art). Rådgivning övertas av Kay Rissom, verkställande direktör hos Gley Rissom Thieme, och Janette Geske som account director. Kay Rissom säger om det vunna kontraktet: ”Vi glädjer oss att få genomföra en kampanj för Onlineprinters, som på ett lika kreativt som försäljningsstarkt sätt lanserar produkter och tjänster - faktiskt analogt och digitalt." GRT kommer att stödja Onlineprinters som fullservice-agentur vid genomförandet av ytterligare reklamåtgärder.
Patrick Piecha
Chef för press & PR
press@onlineprinters.com
Tel.: +49 9161 6209807